You are currently viewing Dlaczego kampanie Google Ads nie konwertują? Co wpływa na konwersje oprócz samej kampanii Google Ads?

Dlaczego kampanie Google Ads nie konwertują? Co wpływa na konwersje oprócz samej kampanii Google Ads?

Kampanie Google Ads to przede wszystkim narzędzie marketingowe, które ma sprowadzić potencjalnych klientów na twoją stronę. Podkreślam słowo potencjalnych. Należy pamiętać, że nawet najlepszy algorytm oraz najlepiej ustawiona kampania Google Ads ostatecznie nie ma wpływu na decyzję zakupową lub kontaktową potencjalnego klienta. To on sam decyduje…

Znajomość marki

Odpowiednia znajomość marki bardzo pomaga zachęcić osoby w internecie, aby zostały twoimi klientami. Załóżmy, że chcesz kupić produkt, który kosztuje tyle samo w obu sklepach. Najczęściej w takich przypadkach wolimy dokonać zakupu w sklepie internetowym, który jest bardziej popularny, lub gdzieś nam mignęła reklama tego sklepu. Podobnie jest z firmami usługowymi. Tutaj też, jeśli potrzebujemy skorzystanie z jakichś usług, w pierwszej kolejności przyjdą nam na myśl znane firmy.

Cena lub darmowa dostawa

W ostatnim roku przez kryzys, jaki został wywołany przez różne czynniki. W Polsce ludzie zaczęli kierować się ceną produktu. Chociaż powyżej pisałem, że ważne dla ludzi jest znajomość marki. To w przypadku kiedy jest możliwość kupienia produktu ale, taniej to mogą być bardziej skłonni, do kierowania się ceną. Innym czynnikiem jest również kierowanie się darmową dostawą. Oczywiście dużo tutaj zależy od tego, co chcemy kupić. W przypadku produktów tańszych w tym wypadku faktycznie cena ma znaczenie. Natomiast w produktach premium już bardziej klienci patrzą na renomę firmy.

Strona docelowa

Strona docelowa (Landing Page) musi być bardzo trafnie dopracowana. Nie ma nic gorszego, jeśli jako potencjalny klient klikasz w reklamę, a na stronie jest wypisane kilkanaście usług, jakimi dana firma się zajmuje. Jeśli w tym bałaganie na pierwszy rzut oka nie dostrzeżesz, akurat usługi, której potrzebuje, to bardzo często cofniesz się do wyszukiwarki Google i poszukasz jakiegoś innego linku.

W tym wypadku najlepiej mieć podzielone podstrony na różne usługi, którymi się zajmujesz. Np. pierwsza podstrona = usługa A, druga podstrona = usługa B. Wtedy masz ładnie ułożoną strukturę. Kampania 1 z hasłami na usługę A, kieruję na podstronę A itd. Jeden z moich klientów miał podobną sytuację i był to jeden z elementów do poprawy, który ostatnie przyniósł sukces + same ustawienie odpowiednio kampanii.

W przypadku sklepów internetowych warto zwrócić uwagę na odpowiedni opis produktu oraz jego zdjęcie. Najlepiej będzie wstawić kilka grafik, w różnym położeniu produktu. Coraz popularniejsze również robi się pokazywanie produktu w 360 stopniach.

Opinie klientów

Ludzie bardzo zwracają również na opinie firm usługowych w Google lub produktów na sklepie. Tutaj również warto zadbać o jak najbardziej pozytywne opinie lub reagować odpowiednio na te negatywne. Odpowiednia reakcja na złe opinie pozwoli również zyskać w oczach potencjalnych klientów.

Szybkość działania strony

Ważne jest również sama szybkość działania strony. Jeśli użytkownik będzie musiał długo czekać z załadowania strony, to jeszcze szybciej ją porzuci. Tym bardziej, jeśli reklamy kierujemy na nasz kraj. Z natury my Polacy nie jesteśmy cierpliwi, co również przekłada się na decyzje zakupowe.

Strona na telefonie

Następnym problemem jest źle dobrana strona na telefon. Kiedy użytkownikowi załaduje się mało ciekawa strona na jego telefon, ten ją szybko porzuci. Warto zadbać, aby strona była dopasowana pod telefony, albo chociaż pod najpopularniejsze ich wielkości.

Droga do zakupu

Innym czynnikiem jest droga od umieszczenia produktu w koszyku, aż do jego zakupu. Jeśli na tej drodze użytkownika spotka problemy lub zbyt długą drogę zakupową, to porzuci on koszyk i samą stronę. Jako przykład najlepiej podać Amazona, którego założyciel dążył do tego, aby móc dokonać zakupu zaledwie jednym kliknięciem.

Jak widzisz, jest wiele innych czynników, które mają ostateczny wpływ na decyzję zakupową klienta: UX strony, działania konkurencji itd. Warto poza samymi kampaniami Google Ads również sprawdzić inne kwestie samej strony, znajomości marki lub funkcjonowanie twojej strony.

Dodaj komentarz