You are currently viewing Jak skutecznie ustawić kampanie Google Ads dla firm usługowych?

Jak skutecznie ustawić kampanie Google Ads dla firm usługowych?

Chociaż kampanie dla firm usługowych wydają się proste, to z doświadczenia wiem, że bez wiedzy trudno uzyskać odpowiednie wyniki. Samo wybranie słów kluczowych nie wystarczy, aby osiągnąć odpowiedni efekt. Poniżej otrzymasz kilka przydatnych informacji, dzięki którym twoje reklamy wskoczą na wyższy poziom. 🙂

Odpowiednie słowa kluczowe do reklamy tekstowej

Na samym początku należy wybrać odpowiednie słowa kluczowe, które zostaną użyte w kampanii. W tym wypadku warto wypisać frazy, które kojarzą się z naszą działalnością. Następnie za pomocą planera słów kluczowych sprawdzisz, czy użytkownicy wpisują wybrane hasła w wyszukiwarce Google. Dodatkowo otrzymasz propozycję innych lub podobnych haseł.

Oczywiście musisz pamiętać o tym, że najbardziej popularne hasła będą najczęściej wyszukiwane, a co za tym idzie, również będą najdroższe. Tutaj oczywiście można próbować poszukać tańszych zamienników, natomiast z doświadczenia wiem, że te droższe popularniejsze zazwyczaj są najbardziej skuteczne. W tym wypadku, jeśli budżet Ci pozwala, warto sprawdzić różne hasła.

Ustawienie kampanii tekstowej

Po wyszukaniu haseł należy zabrać się za tworzenie kampanii Google Ads. Dodaj do grupy reklam wybrane hasło lub hasła powiązane ze sobą (ale pamiętam, aby nie było ich za dużo). Ustaw te hasła w dopasowaniu do wyrażenia oraz ścisłego. Nigdy nie używaj dopasowania ogólnego, ponieważ kampania będzie wyświetlała się na wiele podobnych słów kluczowych, nawet na te, które totalnie nie dotyczą twojego biznesu. Szkoda przepalać budżet.

Następnie stwórz nagłówki, teksty reklamowe oraz dodaj rozszerzenia reklam. Warto, aby nagłówki i teksty jasno mówiły, użytkownikom czym się zajmujesz i czego mogą się spodziewać na stronie, na której wylądują, po kliknięciu reklamy.

Po utworzeniu kampanii przejdź do wykluczeń haseł, które użytkownicy mogą wpisywać w sieci, a na które nie chcesz się pokazywać. Również po uruchomieniu kampanii przez pierwsze kilka dni zaglądaj do wyszukiwanych haseł i wykluczaj te, które nie są związane z twoimi usługami.

Strona Lądowania (twz. Landing Page)

Jeden z bardzo ważnych elementów kampanii. Wiele osób zapomina, że sama kampania to nie jest jeszcze sukces murowany. Najważniejsze jest to, co klient zobaczy po kliknięciu w reklamę. Wyobraź sobie, że masz firmę sprzątającą, reklamujesz się na hasło sprzątanie firm. Potencjalny klient klika w reklamę i nagle ląduje na stronie sprzątanie mieszkań…

Prawie w 99% klientów od razu cofnie się do wyszukiwarki Google i wybierze kolejny link. Innym przykładem jest również to, że wiele firm chce jak najwięcej usług, które wykonują na jednej stronie. Przez co, jeśli potencjalny klient nie zauważy, tego czego szuka to również wyjdzie ze strony.

Dlatego zawsze warto stworzyć jedną stronę lądowania do jednego lub kilku podobnych haseł np.:

hasła dotyczące sprzątania mieszkań = strona lądowania, która mówi o twoich usługach sprzątania mieszkań

Hasła dotyczące sprzątania firmy = strona lądowania, która mówi o twoich usługach sprzątania firm

Kampanie DSA

Dzięki kampanii DSA możesz znaleźć odpowiednie dodatkowe frazy Google Ads, które mogą przynieść klientów. W tym wypadku w kampanii DSA wykluczaj hasła, których do tej pory używasz w kampanii tekstowej, aby dać kampanii możliwość, poszukania innych fraz. Pamiętaj, aby z kampanii DSA wykluczyć strony, na które nie chcesz, aby algorytmy brały pod uwagę.

Odpowiedni Budżet

Wybierz również odpowiedni budżet dzienny, jaki przeznaczysz na kampanie. Pamiętaj, aby kampanie dobrze działały oraz dać sobie szanse na ich odpowiednią optymalizację potrzebujesz mieć odpowiednio dostosowany budżet na kampanie i słowa kluczowe (jeśli stosujesz strategię CPC lub ulepszone CPC). Tutaj mam na myśli, jeśli ustawisz budżet dzienny na 20 zł, a fraza, którą wybrałeś, osiągnie średnio 5 zł za kliknięcie, to mniej więcej wychodzi na to, że osiągniesz 4 kliknięcia dziennie.

W tym wypadku jest to trochę mało, ponieważ nie dasz rady przeanalizować odpowiednio frazy, które skłoniły użytkowników do kliknięcia oraz samej ilości wejść. Pamiętaj, że nawet jeśli zrobiłeś dobrze wszystkie powyższe punkty, to i tak klient może przejrzeć również strony konkurencji, za nim zdecyduje się wybrać odpowiednią firmę. Dlatego lepiej zadbać również o większą ilość wejść na stronę, zwiększając budżet na kampanie.

W innym przypadku również mogą być zaniżony budżet na wybrane hasła. Przez co kampanie będą miały utrudnioną możliwość wyświetlania na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, a twoja firma straci możliwość pozyskania klientów.

Podsumowanie

Jeśli zadbasz o:

  • Wybranie odpowiednich słów kluczowych
  • Dodanie słów kluczowych w dopasowaniu do wyrażenia oraz ścisłego
  • Utworzenie odpowiednich nagłówków i tekstów reklamowych
  • Stworzenie odpowiedniej strony lądowania, po kliknięci w reklamę
  • Ustawienie odpowiednich budżetów

Twoja kampania powinna poradzić sobie z konkurencją. Pamiętaj również o ustawieniu odpowiednich konwersji Google Ads. Dzięki temu zobaczysz, które hasła, grupy reklam lub kampanie najlepiej się sprawdzają. Wykorzystaj tę informację również do odpowiedniej optymalizacji kampanii.

Dodaj komentarz