You are currently viewing Jak przygotować kampanie Google Ads na czwarty kwartał i Black Friday?

Jak przygotować kampanie Google Ads na czwarty kwartał i Black Friday?

Pomału kończymy sezon letni i wiele sklepów internetowych z tego powodu się cieszy (no może poza sprzedawcami basenów ogrodowych). Wchodzimy aktualnie w okres sezonu z największą sprzedażą, której szczyt zostanie osiągnięty Na przełomie listopad i grudnia.

Dzieje się tak dlatego, że w listopadzie wypada Black Friday, a w grudniu wypadają święta Bożego Narodzenia. W tym roku black friday będziemy obchodzili w 24 Listopada. Jak w takim razie na ten okres przygotować kampanie Google Ads?

Kampanie na Black Friday należy przygotować znacznie wcześniej

Wiele sklepów internetowych przygotowuje promocje w całym tygodniu, kiedy wypada Czarny Piątek, cały weekend lub tylko na ten jeden dzień.

Dość częstym błędem jest uruchomienie kampanii promocyjnej w dniu, kiedy rusza promocja, ponieważ:
Kampania będzie jeszcze w trybie nauki i zanim z niego wyjdzie, może już być dawno po promocji,
Nie dasz sobie czasu na jej optymalizację.

Warto zatem zaplanować kampanie z odstępem czasowym. Jeśli przygotowujesz kampanię graficzną, możesz śmiało puścić kampanie 1-2 tygodnie przed z informacją o nadchodzących promocjach.

Natomiast samą kampanię produktową (Perfomance Max lub klasyczną produktową) warto puścić miesiąc przed na wybrane produkty. Dzięki temu będziesz miał pewność, że kampania wyjdzie z trybu nauki oraz dasz sobie czas na jej optymalizację.


Optymalizacja aktualnych kampanii na Q4 (4 kwartał w roku)

W tym wypadku warto porównywać wyniki kampanii co jakiś czas, aby sprawdzić, czy wzrosła ilość konwersji lub wartość konwersji. Np. Możesz porównać okres tygodniowy kampanii, do poprzedniego okresu tygodniowego.

Przykład:

Rzućmy okiem w przyszłość 😉

Siadasz do optymalizacji kampanii 9 października 2023 roku. Patrzysz jakie kampanie miały wyniki od 2 do 9 października. Kolejno patrzysz, jak wyniki prezentowały się od 25 września do 1 października.

Jeśli zauważysz, że w tym okresie wybrane kampanie zaczęły przynosić więcej ilości konwersji/więcej wartości konwersji przy odpowiednim ROAS-ie, to możesz śmiało takiej kampanii podnieść budżet o 10%.

Następnie możesz co tydzień sprawdzać wyniki kampanii i jeśli wybrane kampanie mają dobre wyniki, wtedy można podnieść im budżet o 10%. Dzięki temu w tym okresie wyciśniesz z kampanii Google Ads jak najwięcej.

Dodatkowo przetestuj obniżenie ROAS-u na ten okres o np. 100%. Wtedy kampania częściej będzie rywalizować z konkurencyjnymi. W teorii wyższy ROAS powoduje rzadsze pokazywanie się kampanii, a mniejszy częstsze. Idealny środek sprawdź samemu, porównując wyniki, kiedy kampania najlepiej działa.

Kiedy zacząć optymalizować kampanie, aby wycisnąć jak najwięcej w Q4

Tutaj należy sprawdzać co jakiś czas swoje kampanie. Jeśli zauważysz, że wyniki idą coraz lepiej, możesz śmiało dodać budżet lub pobawić się ustawieniami ROAS-u.

Dlatego już teraz pomyśl o strategii na nadchodzący czwarty kwartał, aby wyprzedzić swoją konkurencję. Porównuj tygodnie kampanii, aby nie przeoczyć nadciągającego wzrostu sprzedaży w twoim sklepie. Pamiętaj, aby wcześniej ruszyć z kampaniami na Black Friday, żeby kampanie nie były w trybie nauki w najważniejszym momencie sprzedażowym.

Sprawdzaj na bieżąco wyniki kampanii, aby wycisnąć jak najwięcej przy zadowalającym Ciebie ROAS-ie. Powodzenia! 😉

Dodaj komentarz